چطوری فروشگاه اینترنتی معتبر و بشناسیم؟
نوشته شده توسط : علی

چطوری فروشگاه اینترنتی معتبر و بشناسیم؟

 

سلام، من «سارا» هستم و قرار شده تجربه‌های خودم از خریدهای اینترنتی دوران نامزدیم رُو با شما دوستان به اشتراک بذارم.

واقعیتش، در شهرهای بزرگی مثل شهری که من در اونجا ساکن هستم، حتی اگه فرصت کافی برای گشتن در فروشگاه‌های فیزیکی (صرف‌نظر از هزینه‌ی ایاب‌وذهابش) داشته باشید، بازهم در اغلب موارد، خرید از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی خیلی مقرون‌به‌صرفه‌تر و راحت‌تره اما موضوع مهم این هست که چطوری باید یک فروشگاه اینترنتی معتبر رُو تشخیص داد؟ چون اگه در این مورد اشتباه کنید نه‌تنها صرفه‌جویی نمی‌کنید بلکه شاید متحمل ضرر هم بِشید.

یادم هست برای تکمیل وسایل شخصی خودم و نامزدم «علی»، می‌خواستم برای اون، خرید ریش تراش براون یا ماشین اصلاح سر وال را در نظر داشتنم و برای خودم خرید اپیلیدی براون مد نظر قرار داده بودم. دوستانم به من پیشنهاد کردن که از معروف‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی خرید کنم من هم قبول کردم ولی موقع بررسی قیمت‌های یکی ار فروشگاه‌های  معروف اینترنتی، متوجه شدم که با وجود اعتبار بالایی که اون فروشگاه داره، متأسفانه قیمت‌هاش برای اجناس موردنظر من بالاست، واقعیتش من دودل شدم و چون بودجه‌ی محدودی هم در اختیار داشتم و به‌اصطلاح مجبور بودم مو رُو از ماست بیرون بِکشم، بیشتر تحقیق کردم، در مورد لیست فروشگاههای اینترنتی مجاز و این‌که چگونه خرید اینترنتی معتبر داشته باشیم؛ وقت گذاشتم و از منابع معتبر و هم از افرادی که در بین دوستان و فامیل‌هامون خرید اینترنتی داشتند یک عالمه سؤال پرسیدم که جواب‌های درست همه‌شون رُو برای شما در اینجا خلاصه و جمع‌بندی کردم که در حقیقت معیارهای کاملی از بررسی اعتبار فروشگاههای اینترنتی هست.

به‌طورکلی شما برای تشخیص فروشگاه اینترنتی معتبر باید از جزئیات این موارد آگاه باشید:

شاید این مطلب را هم بخوانید : Versace Bright Crystal Perfume

شکل ظاهری فروشگاههای اینترنتی معتبر:

ابتدا لازم است مطمئن شوید که هنگام پرداخت وجه کالا، آدرس درگاه بانک الکترونیکی با بانکی که لوگوی آن را در صفحه مشاهده می‌کنید همسان بوده و در کنار نوار آدرس اینترنتیِ فروشگاهی که قصد خرید از آن را دارید؛ علامت یک قفل یا عبارت https:// درج شده است؛ در غیر این صورت صفحه می‌تواند جعلی و به‌قصد کلاه‌برداری ایجاد شده باشد.

مطلع باشید که استفاده از لوگوی پلیس فتا به‌منظور معتبر جلوه دادن فروشگاه اینترنتی طبق اعلام پلیس فتا اقدامی غیرقانونی است. اصولاً پلیس فتا هیچ فروشگاه اینترنتی یا وب‌سایتی را تاکنون به‌طور خاص تأیید نکرده است لذا اگر با چنین آرم‌هایی در یک فروشگاه اینترنتی مواجه شدید احتمال کلاه‌برداری و تقلب وجود خواهد داشت.

هم‌چنین چنانچه با چنین موردی برخورد کردید می‌توانید بلافاصله موضوع را جهت اطمینان، از وب‌سایت ulta پلیس فتا www.cyberpolice.ir استعلام کنید.

 

در فروشگاههای اینترنتی معتبر، همیشه عکس واقعی کالا مورداستفاده قرار می‌گیرد و استفاده از عکس‌های عمومی یک کالا برای معرفی آن، می‌تواند علامتی منفی برای فروشگاه اینترنتی مذکور محسوب شود. هم‌چنین دقت کنید که فروشگاه اینترنتی معتبر باید مشخصات فنی کالا را به‌صورت کامل در صفحه‌ی موردنظر درج کند و ابهام در این مورد می‌تواند یک نشانه‌ی منفی برای فروشگاه مذکور باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های ظاهری وب‌سایت‌های فروشگاههای اینترنتی معتبر در محتوای آن‌ها است. یک فروشگاه اینترنتی معتبر، اغلب اوقات دارای محتوای به‌روز است و مطالب درج شده در آن و یا در قسمت وبلاگ آن مربوط به چند ماه قبل نمی‌شود و حداکثر هر هفته یا دو هفته یک‌بار به‌روز می‌شود. این موضوع در عین این‌که خیلی ساده به نظر می‌رسد ولی یکی از نکته‌های ریز و مخفی برای تشخیص این نکته هست که آیا این فروشگاه اینترنتی یک فروشگاه فعال و واقعی هست یا نه؛ پس همیشه باید به بررسی مطالب فروشگاه اینترنتی که قصد خرید از آن را دارید پرداخته و به جدید بودن تاریخ مطالب درج شده در آن توجه کنید.

مجوزهای قانونی فروشگاههای اینترنتی معتبر:

 

در فروشگاه اینترنتی معتبر، برخی نمادهای اعتماد قانونی باید موجود باشند که عبارت‌اند از:

نماد الکترونیکی یک ستاره: این نماد به‌طور انحصاری از طرف مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیکی صادر می‌شود. هدف از صدور این نماد، احراز کردن هویت و صلاحیت فروشگاه اینترنتی و نیز ساماندهی فروشگاههای اینترنتی معتبر است. یکی از وظیفه‌های مهم وزارت صنعت و معدن و تجارت، همین ساماندهی فروشگاههای اینترنتی است.

فایده‌ی داشتن نماد الکترونیکی از دیدگاه مشتریِ فروشگاه اینترنتی این است که اگر مشتری شکایت یا مشکلی درباره‌ی جنسی که از فروشگاه اینترنتیی دارای نماد الکترونیک خریده‌؛ داشته باشد، مدیریت فروشگاه مذکور موظف است که به او پاسخ دهد؛ در غیر این صورت امکان این امر وجود دارد که با طی مراحل قانونی، نماد اعتماد الکترونیکی یک ستاره‌ی فروشگاه مذکور لغو شود. پس نتیجه می‌گیریم که همیشه باید از فروشگاه‌هایی خرید کنیم که دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشند.

شما می‌توانید با کلیک کردن بر روی نماد الکترونیکی فروشگاههای اینترنتی، مشخصات صاحب فروشگاه و تاریخ اعتبار نماد الکترونیکی را مشاهده کنید.

منبع : hamejoortour





:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 5 / 7 / 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: